767170-internet-marketing-word-cloud

Sanonta “ympäri mennään ja yhteen tullaan” ei välttämättä päde monen mielestä ainakaan automaattisesti yritysmaailman markkinointi- ja investointistrategian suhteen. Mutta usko tai älä, varallisuus eli raha liikkuu kädestä käteen, tarkoittaen sitä, että mikäli et investoi tai käytä rahaa, kuiva kahiseva ei myöskään liiku sinun suuntaasi. Fiksu yritysinvestointi määrittää myös sinun yrityksesi menestyksen markkinoinnin suhteen.

Nuukuutta seuraa epäaktiivisuus

Me suomalaiset emme tykkää käyttää rahaa, ainakaan julkisesti. Valitettavasti tämän kaltainen myrkyllinen asenne vallitsee vieläkin enemmän tai vähemmän myös yritysmaailmassa. Tarkemmin sanottuna, yritys A haluaa, että yritys B ostaa heiltä kovalla hinnalla, mutta A ei halua ostaa B:ltä, vaan etsii mieluummin ilmaisia ratkaisuja. Tuloksena on staattinen rahaliikenne, joka ei johda kokonaiskulutuksen kasvuun eikä täten tuotteiden kysyntään. Taantumassa elävä Suomen yhteiskunta ei missään tapauksessa kaipaa tilannetta, jossa ihmiset eivät liikuta rahaa keskenään.

Hyväksi onneksi viimeisin talouskriisi herätteli Suomen yhteiskuntaa ja varsinkin yritysmaailmaa tarkastelemaan premissejään. Investointien leikkaaminen johtaa kysynnän surkastumiseen ja näin ollen tuotanto ei ole pitkällä aikavälillä kannattavaa. Miten sitten pienet ja keskisuuret yritykset voisivat investoida varojaan fiksusti esimerkiksi markkinointiin? Erityisesti “somen” eli sosiaalisen median kautta markkinoinnista on tullut kustannustehokas ratkaisu, jonka avulla yritykset tavoittavat tarvittavat asiakkaat helposti ja vaivattomasti.

Helli asiakkaitasi

Mutta miten B2B-myynnin kanssa pitäisi menetellä? Axon Profil iski kultasuoneen myymällä liikelahjoja, joiden avulla yrityksesi voi muistuttaa yrityskumppaneita yhteistyönne tärkeydestä. Mikä hienointa, lahjat eivät ylitä hyvän maun rajaa, vaan ovat erittäin käytännöllisiä ja samalla tarpeeksi yksinkertaisia. Toki jokainen yritys määrittelee itselleen lahjojen ajankohdan ja määrän, mutta perusperiaate pätee joka tapauksessa. Yritysmaailmassa vallitsee viidakon lait – tarkoittaen sitä, että yrityssuhteiden ylläpitoon annetaan ainoastaan yksi tilaisuus. Axon Profil tarjoaa sinulle tarvittavat jäänrikkojat yrityssuhteiden ylläpitämiseen.

Laitetaan hyvä – eli raha – kiertämään kädestä käteen tuottamalla lisäarvoa yritysmyynnin kautta. Näkyvyyttä saavutetaan nykyään fiksulla markkinoinnilla ja asiakassuhteilla, ei puskaradion tai nuukuuden kautta. Muutoksen tuulet puhaltavat monella tavalla ja menestyksen laivaan eivät mahdu ne, jotka saapuvat satamaan jälkijunassa ilman tuliaisia.